Niet alleen de beste film van Martin McDonagh; het is nu al de beste film van het jaar.
Kaurismäki vertelt zijn verhaal op het niveau van handelingen, kleuren en composities terwijl de personages aan de oppervlakte blijven.
Deze vintage Jarmusch is het filmische equivalent van een buurtwandeling.
Met zijn sterke cast en een redelijk origineel thema heeft Tykwers nieuwste potentie, maar helaas.
TED speelt met genreconventies, maar dat maakt de voorspelbaarheid niet goed. Bovendien gaat de serieuze toon die de film in de derde akte krijgt al snel vervelen.
Regisseur Ken Loach en scenarist Paul Laverty slagen er in om politieke bewustzijn te koppelen aan een menselijk en vooral amuserend verhaal.
Depp speelt met overgave, maar THE RUM DIARY blijft steken in te veel fragmentarische verhaallijntjes en te weinig sturing.
Jodie Foster, John C. Reilly, Kate Winslet en Christoph Waltz zijn alle vier fantastisch. Maar boven alles is CARNAGE hilarisch.
Broken Flowers is een echte acteursfilm geworden, en niet één met een duidelijk plot of genre: niet het begin- of eindpunt telt, maar de reis zelf.
In Tapas zijn pretenties misschien dan wel nauwelijks te bekennen, maar originaliteit of verwondering zijn al helemaal ver te zoeken.
The Cult Corner is een e-filmmagazine voor arthouse, genrefilms, mainstream en Nederlandse cinema.